Selaimesi ei toimi kunnolla Smartpost.fi -palvelun kanssa.
Tämä voi johtua selaimen asetuksista tai esimerkiksi yksityisyys -tilasta.

Käyttöehdot

Yleistä

Tässä dokumentissa on esitetty Smartpost.fi –palvelun (myöhemmin Palvelu) tilaus- ja toimitusehdot sekä asiakkuuteen ja asiakkuuden käsittelyyn liittyvät keskeiset periaatteet. Palvelu noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä suosituksia. Palveluntarjoaja on Posti Oy, Postintaival 7 A, 00230, Helsinki y-tunnus: (0109357-9).

Posti toimii tässä palvelussa palveluiden ja tavaroiden myyntiin keskittyneen sivuston ylläpitäjänä ja palveluiden ja tavaroiden toimituskumppanina, mutta ei vastaa tuotteista ja palveluista tai niiden myynnistä. Palvelussa yksittäinen kauppias toimii myyjänä. Luottokortti-maksujen osalta myyjänä toimii Checkout Finland Oy. Tuotteiden tuotevastuu ja palvelusisältö on aina kyseisen tuotteen kauppiaalla ja heillä voi olla omia, näitä ehtoja täydentäviä, tilaus- ja toimitusehtoja. Posti Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.

Ehdot ovat voimassa toistaiseksi 20.06.2017 alkaen.

Tilaaminen

Palvelussa tuotteita tai palveluita voi ostaa internetin välityksellä osoitteessa Smartpost.fi ostoskorin kautta. Tuotteita ja palveluita voi ostaa usealta eri kauppiaalta. Tuotteista, niiden sisällöstä ja toimitustavoista löytyy kattavasti tietoa.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Hyväksyt tilauksesi painamalla Maksa –painiketta Ostoskorissa. Tämän jälkeen et voi enää muuttaa tekemääsi tilausta verkkokaupassa.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitus ja käyttöehtoihin.

Saat hyväksymästäsi tilauksesta sähköisen tilausvahvistuksen, josta voit tarkistaa tilauksesi tiedot. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten. Voit tulostaa tilausvahvistuksen verkkokaupasta.

Kun olet jättänyt tilauksesi, se siirtyy kauppiaan käsiteltäväksi.

Toimitustapa ja -aika

Tilatessa näet valittavissa olevat kauppiaskohtaiset toimitustiedot tuotteen tiedoista. Toimitustapa valitaan ja vahvistetaan tilausvaiheessa ennen ostosten maksamista. Tilaukset toimitetaan kauppiaskohtaisesti, joten tilatessa tuotteita useilta kauppiailta ne tulevat erillisinä toimituksina. Tavarat lähetetään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika on normaalisti 1-4 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta.

Tilaukset hoidetaan Postin postipakettina ja toimitetaan valitsemaasi Postin automaattiin. Sinulle lähetetään saapumisilmoitus sähköpostiin ja matkapuhelimeen, kun tilauksesi on noudettavissa. Tilattaessa ruokakuljetuksen sisältäviä tuotteita, ovat kuljetuksessa käytettävät laatikot ja kylmägeelit Postin omaisuutta ja kuljetuksessa käytettävien materiaalien hukkaamisesta tai palauttamatta jättämisestä on kuluttaja velvollinen maksamaan 80€ Posti Oy:lle.

Toimituskulut

Toimitus- ja käsittelykulut lasketaan jokaisen kauppiaan lähetykselle erikseen. Tilauksen sisältämät toimituskulut näkyvät kassalla. Tuotteen toimitustapa on ilmoitettu tuotteen yhteydessä.

Asiakkuus

Palvelu on avoinna kaikille yli 18-vuotiaille ja palvelussa voi tehdä ostoksia myös ilman rekisteröitymistä.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Hinnat

Palvelun tuotteiden voimassa olevat hinnat ovat näkyvissä tuotesivuilla. Kaikkien tuotteiden ja kuljetusten hinnat sisältävät arvonlisäveron. Palvelun kauppias pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvän hintavirheen kohdalla. Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Maksutavat

Verkkokaupassa voit maksaa verkkomaksulla (Nordea, Osuuspankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Pop Pankki, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, S-pankki, Ålandsbanken) ja luottokorteilla (Visa, Visa Elektron, Mastercard).

Maksupalveluista luottokortti-maksujen osalta vastaa Checkout Finland Oy. Checkout Finland Oy toimii tässä tapauksessa myyjänä ja maksu menee Checkout Finland Oy:lle. Mikäli olet valinnut ostoskoriisi tuotteita usealta kauppiaalta, maksat ne kuitenkin yhdellä valitsemallasi maksutavalla.

Checkout Finland Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n välillä. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Checkout Finland Oy on myös maksun saaja.

Checkout Finland Oy
Varastokatu 3 A 33100 Tampere
Y-tunnus 2196606-6
Asiakaspalvelu: Asiakaspalvelu@checkout.fi

Tilaustiedot ja tietoturva

Tilauksen yhteydessä antamasi tiedot tallentuvat Palvelun asiakastietoihin, noudattaen Postin rekisteriselostetta. Tilaustiedot lähetetään myös tilauksesta vastaavalle kauppiaalle. Postin rekisteriseloste on luettavissa täällä.

Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttajalla on myös oikeus nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan täytyy olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Tilauksen muuttaminen ja peruuttaminen

Jos haluat tilauksen tekemisen jälkeen muuttaa tilauksen sisältöä tai peruuttaa tilauksen, ota mahdollisimman pian yhteyttä tuotteen kauppiaaseen. Kauppiaan yhteystiedot löytyvät kauppiaan omilta sivuilta. Kesäkuussa 2014 voimaan tulleiden verkkokauppasäännösten mukaan tilauksen peruuttamiseksi ei enää riitä pelkkä tavaran palauttaminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen, vaan asiakkaan on erikseen ilmoitettava peruuttamisesta kauppiaalle. Peruutus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.

Palveluiden kohdalla, kauppias varaa oikeuden arvioida työn toteuttamisen mahdollisuudet. Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan määritysten mukaisesti tai muuten selkeästi yksilöity.

Palautusoikeus

Ei koske elintarvikkeita

Nämä ovat yleiset palautusehdot, jotka eivät koske palvelun kautta myytäviä elintarvikkeita. Kuluttajansuojalain mukaisesti käyttämättömillä tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Elintarvikkeiden etämyyntiin liittyen, kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Tämän lisäksi peruuttamisoikeus ei koske avattuja kosmetiikkatuotepakkauksia (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Verkkokauppasäännösten mukaan kuluttajan on maksettava peruuttamansa tilauksen palautuskulut. Yritys voi kuitenkin edelleen halutessaan tarjota asiakkailleen ilmaisen palautuksen. Voit lukea lisätietoja Kuluttajaviraston sivuilta.

Ylivoimainen este

Force majeure

Palveluntarjoajalla ei ole mitään korvausvelvollisuutta tai muuta vastuuta, jos palveluntarjoaja pystyy osoittamaan vian johtuneen sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista, joihin palveluntarjoaja ei ole pystynyt vaikuttamaan ja joita palveluntarjoajan ei voida kohtuudella olettaa ottaneen huomioon Sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia palveluntarjoaja ei olisi kohtuudella voinut välttää.

Reklamaatio ja vahingonkorvausvelvollisuus

Kuljetuksissa

Palvelun toimituskumppanina toimii Posti Oy, joka toimittaa tilatut tuotteet ja palvelut loppuasiakkaalle. Lisää tietoa kuljetuksen toimituksesta ja sen reklamaatioista ja vahingonkorvausvelvollisuudesta löytyy täältä.

Reklamaatiot

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran tai palvelun virheestä. Reklamaatiot käsittelevät ostetun palvelun tai tavaran myyjät. Tuotteiden virheet korjataan toimittajakohtaisten ehtojen mukaisesti. Asiakkaan tulee tarkistaa verkkokaupan lähetys (tilattujen tuotteiden kunto) välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta.

Reklamaatiot käsitellään kauppiaan osoittamalla keinolla, joka selviää kauppiaan omilta sivuilta.

Superpesula - tarkemmat ehdot

Tuotteet pestään aina tarkasti pesuohjeen mukaan. Jos pesuohjetta ei löydy antaa asiakas automaattisesti pesulalle oikeuden valita paras mahdollinen pesumenetelmä, pesula ei vastaa mahdollisista muutoksista tuotteissa joissa ei pesuohjetta ole.

Tuotteet palautetaan muovissa suojattuna, pakattuna postin kuljetuslaatikkoon parhaalla mahdollisella tavalla. Pesula ei vastaa mahdollisista ylimääräisistä taitoksista joita tekstiileihin voi ilmaantua kuljetuksen aikana.

Pesula varaa oikeuden pidentää toimitusaikaa kysymättä asiakkaalta, mikäli tuotteiden puhdistaminen sitä vaatii. Jotkin tuotteet joudutaan puhdistamaan kahteen kertaan, parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.

SOL Business vaatteet - tarkemmat ehdot


SOL Pesulapalvelut Oy:n toimitusehdot verkkokaupassa

Näillä sivuilla asioidessasi sitoudut noudattamaan alla olevia ehtoja.

1. Asiakkaan tulee aina tarkistaa lopullinen hinta ja tuotteen tiedot tilauksesta ennen sen hyväksymistä.

2. Kappalehinnoiteltu pyykki lasketaan aina pesulassa. Kilopyykki otetaan vastaan eränä, josta asiakkaan toivotaan liittävän pesuluettelon pyykin mukaan. Mikäli pesuluettelo poikkeaa pesulan tarkistuksessa, pesulan tekemä laskenta on sitova.

3. Pesula noudattaa tuotteessa olevaa kiinteää, valmistajan laatimaa hoito-ohjetta. Mikäli kiinteä hoito-ohje on epäselvä, virheellinen tai se puuttuu kokonaan, pesula valitsee tuotteelle/materiaalille ominaisen pesutavan ja käsittely tapahtuu asiakkaan vastuulla.

4. Pesussa käytetään parhaita mahdollisia aineita ja menetelmiä, tuotteen materiaali huomioiden. siitä huolimatta tahrojen täydellistä poistumista ei voida taata.

5. Pesula sitoutuu noudattamaan ilmoitettua toimitusaikaa. Jos viivästyminen johtuu ylivoimaisesta esteestä tai muusta tapahtumasta, johon pesula tai alihankkija ei ole voinut vaikuttaa tai ennalta arvata vastaanottovaiheessa, ei pesula ole korvausvelvollinen.

6. Pesula vastaa toiminnassaan pesu- ja viimeistelyvirheistä sekä mahdollisista tuotteiden katoamisista pesulassa. Pesulan virheestä aiheutuneissa tapauksissa pesula korvaa vaurioituneen / kadonneen tuotteen. Korvaustapauksissa pesula noudattaa nykyarvon laskentaperusteisiin laadittua taulukkoa, jonka avulla pesulaan tuodulle tuotteelle lasketaan sen nykyarvon mukainen korvaus tuotteen iän ja ostohinnan mukaisesti. Käytettävä nykyarvotaulukko on kuluttaja-asiamiehen hyväksymä ja tarvittaessa myös nähtävissä pesuloissa.

7. Mikäli pesula korvaa tuotteen täydestä nykyarvostaan, pesula lunastaa tuotteen itselleen. Mikäli asiakas haluaa tuotteen itselleen, osakorvaus on 40% nykyarvosta.

8. Palveluun liittyvät palautteet sekä puuttumiset/vaihtumiset, on tehtävä välittömästi tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteiden saapumisesta.

9. Ristiriitaisissa tapauksissa osapuolet pyrkivät keskinäisin neuvotteluin sopimaan tilanteen. Mikäli pesulan ja asiakkaan näkemykset poikeavat suuresti toisistaan, asiat ratkaistaan ensisijaisesti Kuluttajariitalautakunnassa.