Selaimesi ei toimi kunnolla Smartpost.fi -palvelun kanssa.
Tämä voi johtua selaimen asetuksista tai esimerkiksi yksityisyys -tilasta.

Smartpost – Ota tai jätä

Smartpost on taloyhtiön onnellisuuden lisääjä, joka lopettaa asukkaiden elämästä asioilla juoksemisen. Smartpostiin voit tilata ja palauttaa verkko-ostokset, jättää pesulaan menevän pyykkipussiin, suutarille menevät kengät tai korjaukseen menevän kännykän. Smartpostiin voit jopa vastaanottaa ruokalähetyksiä, kun olet itse muualla.

Tilaaminen Smartpost.fi:stä

  • Valitse haluamasi tuote ja palvelu.
  • Mene ostoskoriin ja valitse haluamasi Postin automaatti. Voit valita joko kiinteistössäsi sijaitsevan automaatin tai kauppakeskuksissa olevan Postin automaatin. Kiinteistöissä sijaitseviin automaatteihin voivat tilata vain ko. kiinteistön asukkaat/käyttäjät.
  • Valitse maksutapa.
  • Syötä matkapuhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
  • Hyväksy palvelun käyttöehdot maksamalla ostoksesi.
  • Jos olet ostanut palvelun, saat tilausvahvistuksen mukana Helposti-koodin, jonka avulla lähetät tavarasi palvelun tarjoajalle.

Helposti-koodin käyttö

Ostaessasi Smartpost.fi:stä palvelun, saat tilausvahvistuksen mukana Helposti-koodin, jonka avulla lähetät tavarasi palvelun tarjoajalle. Helposti-koodia käytät myös pakettien lähettämiseen ja verkkokauppaostosten palauttamiseen Smartpost-automaatilla.

  • Pakkaa ja sulje lähetys huolellisesti
  • Jos jätät lähetyksen kiinteistössä sijaitsevaan Postin automaattiin, kirjoita saamasi Helposti-koodi Helposti-kooditarraan ja liimaa se paketin päälle. Jätä lähetys Paketit ja palautukset lokeroon.
  • Jos haluat jättää lähetyksen Postin automaatiin, joka sijaitsee esim. kauppakeskuksessa, näppäile Helposti-koodi automaattiin ja jätä lähetys avautuvaan lokeroon.
  • Helposti-kooditarroja on saatavilla kiinteistössä sijaitsevilla automaateilla ja Postin verkkokaupasta.

Tilauksen nouto

  • Saat kännykkääsi saapumisilmoituksen, lokeron numeron ja sen avauskoodin.
  • Avaa lukko koodilla.
  • Ota pakettisi lokerosta ja sulje lokeron ovi.
  • Säilytysaika tilauksille pääsääntöisesti 7 vrk. Huomioi tuote- ja palvelukohtaiset säilytysajat esim. elintarvikkeissa.

Palautusoikeus

Smartpost.fistä hankituilla ostoksilla on 14 päivän palautusoikeus (ei koske elintarvikkeita). Ole yhteydessä Smartpost.fin asiakaspalveluun smartpost.fi@posti.com

Tilaaminen verkkokaupasta Smartpost-automaattiin

Voit vastaanottaa automaattiin paketteja kaikista verkkokaupoista, jotka käyttävät Postia.

  • Aktivoi osoitteessa posti.fi/ohjaus pakettiesi noutopaikaksi oma Smartpost-automaattisi, niin saat pakettisi ja verkko-ostoksesi sen jälkeen sinne.
  • Lisää oma matkapuhelinnumerosi verkkokaupassa vastaanottajatietoihin. Saat matkapuhelimeesi saapumisilmoituksen, jossa on lokeron avauskoodi.

Paketin nouto

  • Kun sinulle on tulossa paketti tai tilaamasi palvelu, saat matkapuhelimeesi saapumisilmoituksen, lokeron numeron ja sen avauskoodin.
  • Avaa lokero koodilla ja ota pakettisi. Muista sulkea luukun ovi.

Lähettäminen Smartpost-automaatilta

Paketit

  • Pakkaa paketti lähetysvalmiiksi.
  • Kirjoita paketin päälle vastaanottajan JA lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero.
  • Maksa lähetys netissä posti.fi/lahettaminen tai Postin mobiilisovelluksessa ”Lähetä paketti tai kirje” -kohdassa.
  • Kirjoita saamasi Helposti-koodi tarraan ja liimaa se paketin päälle. Katso kohta Helposti -koodin käyttö.
  • Jätä paketti automaatin Paketit ja palautukset -luukkuun.

Kirjeiden, postikorttien ja XXS-paketin lähettäminen

Jätä valmiiksi maksetut kirjeet, kortit ja XXS-paketit Kortit ja kirjeet -luukkuun.

Verkkokauppaostosten palauttaminen

  • Käytä palauttamiseen verkkokaupalta saamaasi palautusosoitekorttia tai hae palauttamista varten Helposti-koodi osoitteesta posti.fi/palautapaketti ja toimi sieltä saamiesi ohjeiden mukaan.
  • Jos käytät Helposti-koodia, kirjoita se Helposti-koodi-tarraan ja liimaa se paketin päälle. Katso kohta Helposti -koodin käyttö.
  • Jätä paketti Paketit ja palautukset -luukkuun.